Sunday, June 15, 2014

Hari Belia 2014

Assalamualaikum

Suami saya memang sukar dijangka.
Ada mood nak ajak berjalan. Kalau dia sendiri yang mengesyorkan memang jadi la program tu.

Baru-baru ni berpeluang ke Hari Belia 2014.
Panas usah cakap la kan.
Kalau tahun lepas kami lawat semua tempat yang ada di Hari Belia, sehingga dua hari berturut-turut datang, kali ini kami menghadkan aktiviti pergi ke tempat sasaran sahaja kerana kebanyakan  pameran yang ada adalah pameran  yang sama saban tahun sejak Festival Hari Belia diadakan di Putrajaya ni.

Kali ni kami hanya bergegas ke tempat pertunjukan motorcross ( Hujan mulai turun dengan lebatnya ketika ini . Wah hebat sekali. HUjan yang turun tidak menentu sejak bermulanya program Hari Belia mulai Jumaat itu, menambahkan kepayahan kepada penunggang motor untuk menamatkan setiap pusingan. Ditambah dengan lecak,lopak dan jalan tanah merah yang lembik, sempat la kami anak beranak menyaksikan beberapa kali penunggang terjunam terus ke dalam lopak ibarat mandi lumpur seperti di Pulau Sipadan, Sabah tapi bersama motorsikal. Ya   motor pon nak kulit cantik kekdahnya (^_^). 

Sebelum itu kami sempat lihat program karaoke dan tarian kaum murut Sabah ( yang menari dengan buluh tu ). Terkepit jugak beberapa kali kaki-kaki penari tersebut. Ye la sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua. Sepandai-pandai menari mengikut rentak, akhirnya terkepit juga buluh di kaki. Ewahhh

4 keping gambar ni je yang ada. Anak- anak pun nak bergambar harus dipaksa. Kali ni ramai la bawa tiang monopod tu. Gajet baru katakan. Suami hairan melihat mereka membawa tongkat. Hehehehe.





Tips datang Hari Belia
1) Pakai kasut dan baju yang sesuai ( ramai pakai heels). Saya pakai seluar, tshirt dan kasut sukan. Maklumla banyak jalan.
2) Bawa air masak bersama kerana keadaan cuaca yang panasssss
3) Saya bagi anak-anak makan kenyang-kenyang sebelum datang untuk elakkan beli di situ. Kurang yakin dengan kadar kebersihan.


**ART IS A PASSION**

No comments:

Post a Comment