Thursday, January 9, 2014

Ekzema ku tiada lagi - Alhamdulillah

 Assalamualaikum

Lama dah aku mengidap ekzema..
First kene masa tingkatan 5..naik kat jari telunjuk kanan...
Jenuh sapu minyak gamat.. tak jalan.
Last2 pergi kedai ubat cina..dia bagi krim streoid yang jernih tu..sapu..hilang..

Tahun 1999 masa kat KYPMKL..
Tetiba rasa gatal kat pergelangan kaki kanan..aku garu2...hmm..terus naik...sampai 2004..tak ilang-ilang..jenuh sapu ubat...tahan je la garu sebab tahun 2004  kawen (^_^)...Pastu hilang begitu ajer masa pegnan kan anak-anak

Mulai tahun 2010 bila aku start sambung degre..
Penyakit ekzema ni muncul kembali...
Kat banyak tempat especially pelipat2..kedua-dua pergelangan kaki..
Tiap kali exam...mesti naik gegate...gila...sambil menelaah..sambil garu...
Aku basuh dengan kalium permanganat n sapu krim forbancort...n makan ubat gatal Adezio untuk hilangkan gatal...badan jadi lesu..ngantuk..
Macam-macam suplimen aku try...tak jalan..kesan sementara jer

Makin teruk kalau time exam tu..time aku period..masa ni hormon tak stabil kan..
AKu control makan..tak makan seafood sume...takde perubahan...tak makan pon gatal..so bukan sebab makanan..aku suspek pasal hormon sebab aku makan pil peransang..eh silap pil perancang

Last sem tahun 2013..naik lak kat jari manis kanan.....start Januari--sampai bulan 10..buruk giler jari manis aku..cam kurap pon ader

Akhirnya aku try makan double stemcell dan sapu forbancort ajer...sebab tak larat amik drugs..aku alah ubat...ngantuk gila tiap kali makan....Syukur alhamdulillah...cukup sekotak makan...kulit muka kulit badan...kulit jari...sume mengelupas... ilang ekzema...


  

Akhirnya... tak makan ubat gatal...bagus la produk nih... selain aku makan sendiri..aku jual..

harga jual rm250 per kotak
harga promo 
rm270 - 2 kotak
rm330 - 4 kotak
rm1620 - 12 kotak
rm5400 - 40 kotak

korang nak beli
sms/whatsapps
0123477844
0196925074

sapa-sapa dekat area Lembah Klang lagi senang..kita jumpa terus..senang sket nak citer..
Aku share sekali peluang buat duit tepi..
 


**ART IS A PASSION**

No comments:

Post a Comment