Friday, February 10, 2017

Happy Birthday Natrah

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 


Tanggal 8 Februari 2017, saya selamat dilahirkan ke dunia yang fana ini tanpa mengenal ibu kandung. Dibesarkan tanpa kasih sayang ibu dan ayah oleh atuk dan opah ( abah dan mak) sehingga usia menginjak ke 37 tahun. ( read 17 years old (^_^) ).

Pada usia 35 tahun, saya kehilangan mak 181115 dan setahun kemudian abah 041116. Sehingga hari ini Allah masih pinjamkan saya  suami, Marzuki serta anak-anak, Hijjaz, Aisyah dan Hannan juga Allah masih menaungi saya dengan kasih sayangNya yang tidak berbelah bagi. Tidak lupa Allah masih pinjamkan saya kawan-kawan through thick and thin. She's reading this blog. I know. I love you till jannah.

Sambutan seperti biasa seperti tahun-tahun sebelumnya cuma pada hari tersebut saya demam, batuk dan selsema. Umur masih panjang. Allah bagi sakit sikit jer. Terima kasih Ya Allah.

Ya Allah, telah sampai usia ku dalam kedewasaan (17 tahun), jadikanlah aku menjadi khusyuk dan tawaduk dalam menerimah hikmah dan berkat bertambah usia dalam hitunganku, berkurang pula usiaku dalam hitunganmu..

Ya Allah,panjangkanlah usiaku agar aku dapat hidup dan menjadi bermanfaat bagi umatmu yang lain.

Panjangkanlah usiaku agar aku dapat lebih memandang hidup dengan penuh makna dalam kebesaranmu.

Panjangkanlah usiaku agar aku dapat lebih bersyukur atas nikmat dan rezeki yang Engkau anugerahkan kepadaku.

Ya Allah, jadikanlah aku termasuk ke dalam orang-orang yang sentiasa bersyukur terhadap rezeki dan anugrah yang Engkau berikan.


Ulang Tahun adalah peristiwa merayakan hari lahir. Ulang tahun adalah “Cara Mensyukuri Nikmat Hidup Yang telah Allah SWT Berikan, Hingga Kini”. Umur bertambah dan ajal bertambah dekat.

Umur adalah waktu, dan waktu harus dipergunakan sebaik-baiknya kerana semuanya nantinya harus dipertanggungjawabkan kepada Allah SWT. Lebih banyak dipergunakan untuk kebaikan atau kemungkaran?!!

Sesungguhnya syurga tu dipenuhi oleh pendosa-pendosa yang bertaubat. Manakala neraka pula dipenuhi oleh orang-orang alim yang munafik.

Happy Sweet 17 to me :D


 Tq pada yang membaca post ini. Semoga hari anda baik-baik sahaja. xoxo

No comments:

Post a Comment