Wednesday, December 2, 2015

27 Contoh Resume Terbaik

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ 



السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 



Tinggalkan kaedah lama menulis resume. Beralih lah kepada cara moden yang lebih ringkas, padat  dan infomative. Ha dasat tagline ai uolls.

Blogwalking arini membawa saya ke satu blog yang mengepostkan perihal 27 Contoh Resume Terbaik di abad ini cewah. Para graduan sekalian kalau anda masih tercari-cari kerja tetap atau sedang mencari-cari tempat untuk praktikal, boleh la cuba mempraktikkan cara menulis resume ini untuk keberlangsungan hidup anda di masa kini dan masa hadapan.

Zaman milenium ini orang berlumba-lumba mencari sesuatu yang baru dan terkini untuk memuaskan hati sendiri dan juga hati orang lain - eh. Maksud saya apabila kelihatan advanced dan updated, anda secara tidak lansung telah memberi tanggapan baik pertama kepada mereka. Harapan saya, tanggapan- tanggapan seterusnya harus lah berkadar terus dengan tanggapan pertama tadi. Dalam erti kata lain, bila dah dapat tempat kerja baru/tempat praktikal berkerja lah sebaiknya dan bersungguh demi menjaga nama baik sendiri, keluarga dan kawan-kawan khususnya, agama dan negara amnya. Resume je canggih, attitude dan kerja ke laut. Hokay!!!

Credit pada lobak hangus yang menkongsikan post menarik ini.

Antara paparan yang ada di blog tersebut.





Selebihnya, bole baca ya di blog lobakhangus





xoxo

No comments:

Post a Comment