Friday, November 11, 2011

Kemurungan

Assalamualaikum

Dah bulan 11
Saya dah jarang rasa nak kemaskini blog...saya sedang mengalami masalah kemurungan yang serius...setiap kali fikir pasal.kerja,saya rasa down sangat ...hari hari takde semangat nak pergi kerja..

Suami cakap..tu la gatai sangat mintak tukar..welll kita merancang Allah menentukan. Siapa la saya untuj menidakkan ketentuan Allah Swt...

Masa mohon bertukar memang niat di hati tidak lain tidak bukan hanyalah ingin menimba pengalaman baru. Suasana di tempat baru sungguh di luar jangkaan

NAUZUBILLAH...

Kawan cakap saya terlalu sensitif...9 bulan dah ni dan saya masih bergelut untuk.menyesuaikan diri. Saya gagal..

Sesungguhnya saya tak sempurna....
Siapa yang tahan...dilayan macam.bangsat...disuruh itu ini..





Bayangkan..dah dilantik sebagai urusetia tunggal...skop keje urusetia sampai ke tahap membungkus lebihan lauk semasa makan lunch dan sarapan...tambahan lagi tiap kali katerer lewat tiba..saya jadi galang ganti tempat melepaskan marah....apa daya saya sekiranya katerer sendiri tidak.mengambil langkah penambahbaikan untuk hadir awal...dah tiga bengkel ni...saya dimarahi di depan peserta kursus....bayangkan betapa malunya...

Apa yang saya lihat pekerja di sini tiada lansung rasa nak jaga hati orang lain.
.. sebab saya berhadapan dengan situasi yang sama semasa terpaksa bertugas di luar pejabat 4 minggu berturut-turut...saya asyik dimarahi ..masa tu baru lagi sebulan masuk kerja.
rasa pelik n terkejut sebab dah lama tak jumpa orang jenis keladak ni...

Rasa sayu tu menyentap-nyentap....
Saya cuba positifkan diri...belajar menerima keadaan baru ni..
Tiap kali semangat baru mula nak muncul..ia tenggelam dan hilang kembali...tidak ditemui..lesap


Persiapan Bengkel

Setiap kali bengkel akan diadakan,saya la yang bertanggugjawab uruskan keperluan bengkel..
- peserta
- marker,kertas mahjong,
- order makan ( katerer)
- lcd + notebook
- biskut + air mineral

Saya hantar la petang lepas kerja atau malam sebelum kursus berteman MyBFF ...tak larat nak angkat troli yang berat itew..bos suruh je..dia tau semua ready n perfect..


Saya dah konpius ni...saya kerja ape sebenarnya




**ART IS A PASSION**

1 comment:

  1. erm.. turut simpati tapi tak dapat nak membantu..

    ReplyDelete