Tuesday, December 10, 2013

Masalah berpeluh melampau!!


 Salam...

Alhamdulillah..syukur pada Allah SWT
Aku bukan tergolong dalam spesis yang badan berbau walaupun tidak memakai deodorant/ odorono ( best sebut odorono..sebut betul-betul...o d o r o n o hehehe ). Walaupun masa sekolah dulu aku memang kategori ahli sukan, kuat peluh....

Sejak sekolah lagi Maksu memang tak bagi cuba benda alah nih. Dan dalam masa yang sama badan aku tak berbau kuat..ketiak pon takde bau tengik...so aku pon tak teringin nak guna.. Odorono ni bukan best sangat bau dia.

Selalu tengok kawan-kawan especially masa dah masuk sekolah menengah..
Time ni orang bijak pandai tidak disanjung lagi.
Hanya orang yang cantik lawo hensem sahaja. Itu stendet.

Masa kita di sekolah rendah, yang penting adalah sape peksa dapat No 1, sapa pekda dapat Matematik 100 markah..sape dapat UPSR 4A ( aku zaman 4A ..tua dah.. UPSR tahun 1992).
Masa ni cam belacan comot sememeh takde sape pon heran pasal penampilan hehehe...

Berbalik pada topik asal odorono..
Masuk je menengah, ramai dah akil baligh ..dah jadi remaja..ibarat buah epal masak ranum gitu.
Masa ni masing-masing berlumba-lumba nak cantik.
Pergi sekolah masing-masing melawo..termasuk aku la hahaha.. Tapi aku pakai Fair N Lovely je.. Produk hot masa ni la..tahun 1994 aku start pakai..maklumla sekolah petang panas woooo..
Classmate aku ( nama dirahsiakan) pakai sampai ke kening...kantoi la dia pakai krim muka...bila dah sapu sampai ke kening..sapu pulak bedak...kan jadi jadi bertapuk...hehehe..

OK-ok..
Berbalik pasal citer odorono.
Dulu-dulu odorono ni dalam bentuk pejal...
Masa aku sekolah menengah, Rexona mula diperkenalkan. Dalam bentuk cecair
Tapi serius aku geli nak pakai. Ketiak rasa melekit n aku tengok kawan-kawan yang pakai, baju sekolah kaler putih part ketiak tu akan jadi kuning/coklat atau kaler-kaler lain yang meloyakan...

Sampai aku masuk kolej pon aku tak pernah pakai...masa tu tahu n 1998..sehingga jenama Nivea dihasilkan. Walaupun jenama Nivea ni masih dalam bentuk cecair putih, bila pakai rasa lebih fresh, wangi....bau lembut..aku suka... namun masalah baju putih tukar jadi kuning tu tetap terjadi. Sib baik time ni tak pakai baju sekolah..hehehe.. tapiiiiii aku suka pakai t shirt itam... dah jadi putih-putih lak kat ketiak..haishhhhh.... susah jugak...nampak cam daki kan..sebab kesan nya last forever..

Alhamdulillah.. Saintis Odorono Nivea ni baguihhhhh dok ada..
Dorang berjaya mencipta Nivea yang tak kuningkan baju putih/ putihkan baju itam. Osemmm
Presenting



NIVEA Invisible For Black & White Anti-Perspirant Deodorant!
 Dengan 48jam protection, tidak memutihkan baju yang hitam mahupun menguningkan baju yang putih, this might just be the product for us :’) 
YANG PALING PENTING SEKALI… WANGI TANPA BERALKOHOL! Love the smell.
 
 
ada dalam bentuk spray dan roll on
 
Jom gi beli cepat-cepat n try :D
 

**ART IS A PASSION**

No comments:

Post a Comment