Thursday, October 3, 2013

Musim Sakit

Salam..

Allah SWT bagi sakit sebab nak cuci dosa..
Selalu sakit..banyak dosa le teww hehehe

Minggu ni start dengan sakit gigi.. gi klinik RM60 ..tampal..kemain sedap lagi dr tu gerudi gigi nak bubuh simen ...terangkat-angkat kaki hehehe...rasa nak tergelak pon ada teringat kat MR Bean .
AKu gi klinik kat klinik gigi Dr Munah , Serdang. Murah...

Balik dari klinik amik anak-anak yang gumuk itew .. Si Hijjaz dah merah padam mukanya...demam pulak.. Tapi dalam demam-demam tu teringin nak makan KFC katanya.. Bawa kan je la...since aku pun dah cuti... susah nak makan..sebelah gigi je buleh guna..lagi sebelah kan under construction..kalau takde gigi nanti gini la agaknya... isk

Berdenyut-denyut kesan gerudi tu tak ilang lagi..layan kan si Hijjaz demam..nak bubur la..sup la..gulai kurma la...demam tapi selera macam orang sihat.. Yang ni menurun perangai pak dia.. Orang lain kalau demam tekak takde selera..semua rasa pahit.. Dorang makan masya allah... Macam hari raya gitu.

Malam nya Hijjaz makin kronik..badan makin panas.. tak tido la aku pantau suhu badan... esoknya sehari suntuk terlentang..sume tak lalu makan dah..minum air n makan bubur nasi sesudu dua ajer..banyak tidur..tu memang tanda Hijjaz demam..dari bayi lagi Hijjaz kalau demam memang tak banyak kerenah..tidur je kerjanya.. tak macam Aisyah...dia punya merap, ya ampunnnnn... ikut aku ke? No No No..aku kalau demam cam Hijjaz..aku tidor jer kerojenya..n muntah..muntah..muntah..

Aisyah pon tak sekolah.. aku la kene cuti..Baki cuti tahunan tinggal 7 hari.. mana nak konvo hujung bulan 10 ni..kenduri adik ipar lagi bulan 11 .. kenduri kezen bulan 12 nih...arghhhh...Kie memang tak ble cuti..cuti tahun dia 8 hari jer..sume abis kat raya...kampung jauh kan...erm...mana cuti aku tak abis..Sib baik la bos n kawan-kawan seperjuangan amat memahami..sayang korang.. ( u know who u are )

Yang paling best plak aku keciritan lagi.Adoi tak larat ulang alik jamban n nak tengok si Hijjaz.. Aisyah dah start sakit tekak.. Semalam aku gi klinik gomen. Doktor bagi MC sampai hari ni..aku dapat sehari je la..n surat cinta suh gi operate mata..adoi..kene cuti lagi ni ..nak gi HUKM..berapa plak kos nya..aku akhir-akhir ni keberhutangan serius pulaknya...haish... Ya Allah ..Ya Latif Ya Rozzaq..murahkan la rezeki ku..Tunjukkan la jalan keluar bagi semua masalah...kayakan la aku..banyakkan duitku..aku nak setelkan semua hutang ..supaya lepas ni mudah nak berzakat n bersedekah... Amin..

Hari ni terpaksa la bawak Hijjaz ke opis hari nih . Aisyah pulak sedang bergumbira di Kidzania..



**ART IS A PASSION**

No comments:

Post a Comment