Friday, December 7, 2012

Boikot produk ISRAEL Laknatullah


 Salam

Ayuh boikot produk Israel Laknatullah. Johnson n Johnson pon ada. Aku suka gile bedak nih. Ganti la bedak lain. Bedak sejuk , buat sendiri .Maggi pon sama..bole ganti Mee Sedap. Kotex aku tak pakai.Jadi gatal. AKu pakai Libresse. Yang lain-lain sume mahal-mahal. Memang aku tak beli. Hehehehe...lampin pakai buang, dulu aku pakai Huggies masa Hijjaz la..sebab dia alah pakai brand lain. Masuk tang Aisyah lak boleh pakai jenama Drypers je. SUme mahal-mahal gak...Takde sekor pon yang boleh pakai brand biasa. Demand anak-anak aku. AKu je brand pasar malam , bundle..kedai tersepit :D... Nanti aku citer pasal kedai tersepit. Kena balik kampung amik gambo :D


Aku pon penggemar Mcdonald. Anak-anak pun suka. Bila ada discussion assignment kami pon suka lepak kat Mcd Bangi tu since it opens 24 hours kan. Bila serangan Palestin 15 November lalu, aku  baru tau pasal tokey Mcd ni seorang yahudi n segala hasil franchise dari seluruh dunia ( dorang kene bayar yearly basis tak silap aku) disalurkan kepada aktiviti keganasan Tentera-tentera Israel Laknatullah nih. Erk..terus aku stop. Memang kene boikot.Aku tunjuk video kat anak-anak aku ( Video tu dah kene remove kat fb) PUnya la tersedu-sedu aku menangis tengok video tu.Video pasal orang Palestin kene serang. Kepala putus. Macam-macam. Now anak-anak aku mesti tanya everytime dorang makan something , dorang tanya yang buat produk ni bunuh tak budak² ( merujuk pada kanak-kanak Palestin).Bila aku cakap tak..baru dorang nak makan/ nak beli.

 Berbalik citer Mcdonald. Penjualan Mcdonald di seluruh dunia termasuk US pun dah menunjukkan peratusan penurunan kadar jualan. Boleh baca kat sini

Ini sedikit petikan jurnal tersebut .

McDonald's Same Store Sales Up 7.1 Percent In January
A month ago, McDonald’s announced that comparable in-store sales decreased 1.8% globally and 2.2% in the U.S. in October. It was the first time since 2003 that such sales declined.

Kat alamanda aku tengok ramai je beli kat Mcdonald tu. Erm..macam ada kawan aku cakap..benda sedap buat apa nak boikot. Terpulang la pada individu. Takde paksaan pon kan nak boikot atau tak.
 
Tengok la kan..bila semua umat Islam bersatu, kita boleh menjatuhkan kafir. Itulah yang ditakutkan sangat oleh orang kafir ni, bukan agama Yahudi jer..agama-agama lain pon. AKu bukan la bersikap anti agama lain ke apa kan. Pikir la dari segi perikemanusiaan .. Lantakla korang nak agama apa sekalipun, hidupla aman damai. Toksah la dok sibuk nak jajah negara orang lain. Orang Islam takde de jadi terrorist. Korang yang jadi terrorist. Amerika pon senyap je kan.  


**ART IS A PASSION**

No comments:

Post a Comment