Wednesday, June 1, 2011

Keburukan MLM/ Biz Networking??

Salam

Berbaloi ke join mlm?

Sekarang ini terlalu banyak company yang menwarkan bisnes mlm/networking sehingga kita sendiri pun tidak tahu yang mana 1 yang betul dan yang mana 1 cuba untuk menipu kita. Apa yang saya ingin katakan dsini, kebanyakan bisnes mlm/networking adalah benar. Sistem mereka adalah benar. Jika tidak benar mustahil akan ada yang berjaya sehingga bergelar jutawan muda. Namun begitu yang sering membuat mlm ini gagal sehingga mlm ini di salah anggap adalah kerana individu itu sendiri.Terdapat sesetengah individu yang cuba melanggar sistem mlm itu sendiri demi untuk mendapatkan duit secara mudah. Oleh sebab itulah sebelum kita join bisnes mlm ini kita harus cek dahulu sama ada sistem mlm sesebuah syarikat itu dapat dimanipulasi oleh individu yang tidak berguna ini atau tidak.

Saya ingin mmetik sebuah ayat yg telah dkatakan oleh Robert T. Kiyosaki dalam sebuah buku yang ditulisnya, the Chicago School.

"if i had to do it all over again, rather than build an old style type of business, i would have started building a network marketing business."


Saya tidak boleh berjanji berapa puluh ribu yang anda dapat apabila mnyertai mlm dalam sehari, kerana income anda akan dibayar mngikut usaha dan kepercayaan anda.Selagi anda mengikut sistem yang ditetapkan oleh syarikat itu, selagi itulah anda akan berjaya.

Anda mungkin tergolong dalam orang-orang yang tidak mempercayai mlm dan memang benar terdapat sesetengah mlm yang membawa keburukan. Namun seperti yang saya telah katakan, kebanyakannya adalah disebabkan oleh orang itu sendiri yang memburukkan sistem mlm. Saya bukan ambil quote dari orang yang tidak dikenali, tetapi dari seorang penulis yang telah banyak memberi panduan dalam buku-buku tulisannya.J ika anda rajin, anda boleh pergi sendiri ke kedai-kedai buku dan cari sendiri buku-buku hasil tulisannya. Beliau juga pernah menulis sebuah buku bersama-sama donald trump. Saya tidak akan menulis sesuatu tanpa menyelidiknya terlebih dahulu.

Berbalik kepada isu mlm ini,jika anda berasa mlm/networking ini adalah bohong, itu terpulang kepada anda kerana itu adalah hak anda
..



Sumber dari google

No comments:

Post a Comment